15 ευρώ το κούρεμα, 10 ευρώ η επίσκεψη στον γιατρό... λέω να πάω στον γιατρό να με κουρέψει...

Κυριακή, 20 Δεκεμβρίου 2009

"Το ταξίδι του ελέφαντα" Ζοζε Σαραμαγκου εκδ. Καστανιώτης


Μάρα, σε ευχαριστώ για τη γνωριμία με τον Σαραμάγκου, και γενικώς...
Ελπίζω η ελληνική έκδοση να μην απέχει πολύ από την πορτογαλική που διάβασες εσύ.

Το ταξίδι του ελέφαντα είναι ένα από τα βιβλία που με ανάγκασαν να ξενυχτήσω για να το τελειώσω. Είναι καινούργιο -εκδόθηκε φέτος.
Πρωτότυπη γραφή, άκρως ενδιαφέρουσα, φοβερό χιούμορ, απίστευτη "ειρωνεία" δοσμένη με μοναδικό τρόπο από έναν αυτοδίδακτο συγγραφέα που βραβεύτηκε -όχι τυχαία- με το Νόμπελ λογοτεχνίας το 1998.
Κορυφαίος ο κύριος Ζοζέ Σαραμάγκου που στα 87 του χρόνια είναι πιο εύστροφος από πολλούς δικούς μας συγγραφείς -και πολύ πιο ευρηματικός -μόλις ολοκληρώσω το "Μαγικό βουνό" του Τόμας Μαν θα τρέξω να αγοράσω όλα του τα βιβλία. Είμαι πλέον ένας ...φανατικός φαν!!!

4 σχόλια:

kala-nea είπε...

καλημέρα.. είμαι και εγώ ένας φανατικός αναγνώστης του Ζοζε Σαραμανγκου.. τον θεωρώ πραγματικά εμπνευσμένο και μοναδικό ΑΛΛΑ ... στον ελέφαντα με απογοήτευσε.. πραγματικά προσπάθησα να το τελειώσω ελπίζοντας για δικαίωση.. έλειπε η διορατική ματιά που είχε στο κατα Ιησούν ευαγγέλιο και η αφηγηματική μαεστρία του περι τυφλότητος, του περι θανάτου και του περι φωτίσεως.. σίγουρα προσεγμένο αλλά περιμένεις κάτι περισσότερο από έναν Σαραμάνγου.. νομίζω πρέπει να καταταγεί στο τι να μην διαβάσιες..
αυτά και καλημέρα...
ΥΓ.. το μαγικό βουνό ε..? καλή ιδέα..

Γιάννης Ζαχάρος είπε...

Γεια σου kala-nea,
ο "ελέφαντας" είναι το πρώτο βιβλίο του Σαραμάγκου που έπεσε στα χέρια μου. Ίσως γι' αυτό εκφράζομαι με τόσο θαυμασμό! Εμπιστεύομαι τη γνώμη σου αφού έχεις διαβάσει πολλά και έχεις μια σφαιρική εικόνα.
Πάντως η άποψή σου για τον "ελέφαντα" με ξεσήκωσε γιατί αν εσύ λες πως το εν λόγω βιβλίο ανήκει στα "μη το διαβάζεις" ενώ εγώ έχω ενθουσιαστεί τότε φαντάζομαι πως με τα άλλα του βιβλία θα ξετρελλαθώ -(τα έχω πάρει όλα τα βιβλία του και τα έχω στιβάξει στο κομοδίνο μου -τώρα διαβάζω το "περί θανάτου" και έχω "φύγει" εντελώς!!! Ο τύπος είναι απίστευτός και είμαι ήδη ένας φαν!)
Όσο για το "μαγικό βουνό" θα το αφήσω για αργότερα γιατί μου αρέσει πάρα πολύ και θέλω να το μελετήσω με την ησυχία μου(κυριολεκτικά το λέω το να το μελετήσω).
Σε ευχαριστώ.

Νυχτερινός Ποδηλάτης είπε...

χαίρομαι που βρίσκω κι άλλους φανατικούς Σαραμαγκιανούς. εγώ τον ελέφαντα τον φυλάω γι αργότερα, για να 'χω κάτι δικό του που δεν εχω διαβάσει. το "όλα τα ονόματα" το λατρεύω!

tony είπε...

Εχω διαβάσει τα
-ο άνθρωπος αντίγραφο(δυο φορες)
-περί φωτίσεως
και έχω ήδη στην βιβλιοθήκη τα
-περί τυφλότητος
-όλα τα ονόματα
Θαύμασα απο κοντά τον Σαραμάνγκου το 2006 στην Πάτρα,αυτόν τον<< τεχνίτη των λέξεων και της γραφής>>, και πράγματι άξιζε τον κόπο που τον ανακάλυψα.
Είμαι σίγουρος οτι η παρέα του θα με συντροφεύει για τα επόμενα χρόνια μου,Αντίο Χοσε obrigado!