Να είσαι εσύ η αλλαγή που θέλεις να έρθει!

Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013

Μετράς σωστά την πίεσή σου;


Αν είσαι υπερτασικός επιβάλλεται να έχεις ένα πιεσόμετρο στο σπίτι. Για το σκοπό αυτό υπάρχουν τα υδραργυρικά πιεσόμετρα, τα ηλεκτρονικά και τα απλά, αυτά τα μεταλλικά με το «ρολόι». Τα υδραργυρικά τείνουν να καταργηθούν παγκοσμίως λόγω της φοβερής τοξικότητας του υδραργύρου –ξέχασέ τα και άσε τα για εμάς τους γιατρούς. Τα απλά, αυτά με τη φούσκα και το «ρολόι», χρειάζονται συχνά ρύθμιση γιατί απορυθμίζεται ο δείκτης τους και, συνήθως, δείχνουν μεγαλύτερες τιμές από την πραγματική. Άλλωστε είναι και αυτά σαν τους πολιτικούς μας -δεν φημίζονται για την αξιοπιστία τους! Αγόρασε ένα ηλεκτρονικό πιεσόμετρο που να τοποθετείται στον βραχίονα. Όχι πιεσόμετρο του καρπού! Αυτά έχουν ελεγχθεί και δεν βρέθηκαν αξιόπιστα. Παρουσιάζουν μεγάλες διακυμάνσεις, όπως οι τιμές των προϊόντων στο σούπερ μάρκετ!
Αν το μπράτσο σου έχει περίμετρο πάνω από 32 εκατοστά, (τύλιξε γύρω του μια μεζούρα για να το μετρήσεις), αγόρασε «ένα πιεσόμετρο με μεγάλη περιχειρίδα» -έτσι θα το ζητήσεις. Αν βέβαια το μπράτσο σου είναι πάνω από 42 εκατοστά τότε, αφενός πρέπει να σκεφτείς σοβαρά το αδυνάτισμα, αφετέρου δε θα πρέπει να παραγγείλεις ένα πιεσόμετρο με «μηριαία» περιχειρίδα –έτσι θα την ζητήσεις!
Το να χρησιμοποιείς την κατάλληλη περιχειρίδα είναι απολύτως απαραίτητο γιατί, αν χρησιμοποιήσεις μικρή περιχειρίδα, η πίεση θα μετριέται πιο μεγάλη από αυτήν που πραγματικά έχεις!
Μία με δύο μετρήσεις την εβδομάδα είναι αρκετές για την παρακολούθηση της πίεσης, αρκεί να γίνονται σε διαφορετικές ώρες της ημέρες και, οπωσδήποτε, μακριά από γυμναστική, καφέ, τσάι και τσιγάρο για τουλάχιστον μισή με μία ώρα. Άλλωστε, αν είσαι υπερτασικός και καπνίζεις ...πας γυρεύοντας -έτσι κι αλλιώς πας γυρεύοντας αν καπνίζεις!
Αν παίρνεις χάπια για την πίεση, να τα παίρνεις όλα μαζί το πρωί, εκτός και αν ο γιατρός σου σου έχει πει κάτι άλλο. Να μετράς την πίεσή σου το πρωί που ξυπνάς, όχι κάθε μέρα όμως, γιατί το πιεσόμετρο θα σου γίνει έμμονη ιδέα!
Όταν ξυπνήσεις να αποφύγεις να πλησιάσεις τον/την σύντροφό σου αν είσαι πολλά χρόνια παντρεμένος/η, γιατί η αντίδρασή του/της ενδέχεται να σε ταράξει, να σου ανεβάσει την πίεση, ή, ακόμη χειρότερα, να πάθεις και κάνα εγκεφαλικό και να μην προλάβεις να δεις τι πίεση είχες πριν πάθεις τη ζημιά! Εσύ ξέρεις καλύτερα τι να κάνεις!
Πλύσου, ντύσου και ούρησε, γιατί η γεμάτη κύστη πετάει την πίεσή σου προς τα πάνω! Κάθισε σε μια καρεκλίτσα αναπαυτικά, για πέντε λεπτά, σε ζεστό περιβάλλον –μην τσιγκουνεύεσαι τη θέρμανση, γιατί αν τρέμεις από το πολικό ψύχος η πίεση θα μετρηθεί αυξημένη. Τα πόδια σου πρέπει να ακουμπάνε στο έδαφος και όχι να κρέμονται σαν κούνια πάνω από τις παντόφλες σου! Η περιχειρίδα θα πρέπει να βρίσκεται στο ύψος της καρδιάς σου –ξέρεις πού είναι, δεν ξέρεις; Πάτα το κουμπί και το αποτέλεσμα γράψε το. Περίμενε ένα-δυο λεπτά, στην ίδια χαλαρή θέση της πλήρους αποχαύνωσης, και, αν δε σε έχει πάρει ο ύπνος στο μεταξύ, ξαναπάτα το κουμπί του πιεσόμετρου και γράψε και το δεύτερο αποτέλεσμα. Αν υπάρχει διαφορά πάνω από 10 μονάδες μεταξύ πρώτης και δεύτερης μέτρησης, μέτρησε και τρίτη φορά. Βρες το μέσο όρο της δεύτερης και τρίτης μέτρησης και ...ντα! ντα! ντα! ντα! Να η πραγματική σου πίεση!

Δεν υπάρχουν σχόλια: